Politieberichten van 1 april t/m 30 juni 2015

Tussen donderdag 16  en vrijdag 17 april vond er een inbraak plaats in een schuur aan de Dorpsstraat. Door het forceren van de deur kon men de schuur betreden. Vanuit de schuur werd een grote hoeveelheid gereedschap weggenomen.

Op zaterdag 9 mei, omstreeks 18.30 uur, vond er een babbeltruc plaats bij een woning aan het Kolderveen. Een vrouw ging een gesprek aan en tijdens dit gesprek heeft een onbekende handlanger kans gezien om vanuit de woning geld te stelen.
De vrouw die het gesprek aanging sprak gebrekkig Nederlands en was mogelijk van Oost-Europese afkomst, ongeveer 25 jaar oud, normaal postuur, verzorgd uiterlijk en donker haar. De dader(s) reden in een grijze station personenauto, merk onbekend.

pistoolOp zondag 7 juni vond er een incident plaats aan de Dorpsstraat. Een inwoner uit Nijeveen bleek een wapen, gelijkend op een vuurwapen, bij zich te hebben en had deze gepakt zodat anderen dit konden zien. Dit kwam dusdanig bedreigend over dat onmiddellijk de politie werd gebeld. Deze heeft deze man vervolgens middels procedure en getrokken pistool  aangehouden. De man had twee wapens bij zich. Een zogenaamd vuurwerkpistool en balletjes pistool. Deze wapens zijn echter niet te onderscheiden van een echt wapen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Tussen maandag 29 en dinsdag 30 juni vond er een inbraak dan wel brandstichting plaats bij een bedrijf aan het Kolderveen. Een raam werd vernield en binnen had een brandje gewoed waardoor schade was ontstaan. Het onderzoek loopt nog en het verzoek is aan eventuele getuigen om zich te melden bij de politie.

Vuurwerkoverlast
Politieberichten '15-2