Politieberichten van 1 oktober t/m 31 december 2009

Op 6 oktober vond er een woninginbraak plaats aan de Raadhuislaan. De dader(s) kwamen de woning binnen door een deur van de garage te forceren. De woning werd doorzocht en er werden geld, waardepapieren en een laptop weggenomen.

Werden tussen 28 en 29 oktober twee banden van een personenauto lek gestoken in de Wilhelminastraat.

In de nacht van 1 op 2 november werd bij een woning aan de Raadhuislaan ingebroken in een personenauto. Met grof geweld werd een portier open gebroken waarna de radio/cd speler werd weggenomen.

Werd tussen 10 en 11 november een personenauto ontvreemd welke geparkeerd stond bij een woning aan het Kolderveen. Hoe de dader(s) de auto hebben kunnen wegnemen is onbekend.

Werd er tussen 11 en 15 november gepoogd in te breken in een woning aan de Veurdele. De dader(s) hebben met een breekvoorwerp getracht een achterdeur te forceren. Gelukkig is dit niet gelukt en bleef het bij een geringe schade.

Vond er tussen 18 en 19 november een vernieling plaats bij een school aan de Rembrandtstraat. Een dakkoepel werd losgeschroefd waardoor waterschade is ontstaan.

Werd op 9 december een verlichtingscontrole uitgevoerd op de Nijeveenseweg. Zeven fietsers werden bekeurd.

Vond er tussen 2 en 3 december een diefstal van geld plaats vanuit een woning/praktijk aan het Kolderveen. De dader(s) zijn het pand binnengekomen zonder braakschade te veroorzaken.

Bleek dat op 2 december een 24 jarige inwoner uit Hardenberg de macht over het stuur verloor van zijn personenauto en vervolgens in de voortuin van een woning aan de Dorpsstraat belandde. Bestuurder bleek onder invloed van alcohol te zijn en werd aangehouden. De beginnend bestuurder blies een score van 220 ug/l en mocht na het in ontvangst nemen van een proces-verbaal het bureau weer verlaten.

Op 13 december knalde een 35 jarige bestuurder uit Steenwijk met zijn auto tegen een boom aan de Rijksweg. De beginnend bestuurder bleek onder invloed van alcohol te zijn en werd aangehouden. Hij blies op het bureau een score van 170 ug/l. Ook hij verliet met een proces-verbaal op zak het bureau.

Politieberichten'13-3
Politieberichten'13-2