Politieberichten 3e kwartaal 2008

15 juli: Rijden onder invloed. Een 22 jarige bestuurder van een personenauto uit Hoogeveen werd op de Schuurmansweg staande gehouden en bleek teveel te hebben gedronken. Hij bleek als beginnend bestuurder al voor de derde keer onder invloed te rijden. Rijbewijs werd onmiddellijk ingevorderd en proces-verbaal opgemaakt.

15 juli: Werden aan de Veurdele, ‘t Heuivak ingebroken in een 3 auto’s. Weggenomen werden airbags en een autoradio. Tevens was er schade aan de auto’s. Mogelijke getuigen welke iets verdachts hebben gezien of gehoord worden verzocht zich te melden.

25 juli: Vond er een diefstal plaats aan de Buitenvaart. Er werden goederen ontvreemd vanaf een aldaar geparkeerd staande aanhangwagen. Schade onbekend.

09 augustus: Werd geconstateerd dat er aan het Kolderveen afval werd verbrand op een erf. De verantwoordelijk persoon, een 64 jarige inwoner uit Nijeveen, kreeg hiervoor proces-verbaal.

08 augustus: Werd er een aanhangwagen gestolen vanaf een erf aan de Nijeveense Bovenboer. Betrof een enkel-asser, waarde ongeveer 550 euro.

11augustus: Blijkt dat er weer hortensiaknippers actief zijn in de regio.

Telefoonnummer van de politie is 0900 8844

Bij dringende zaken 112