Politieberichten 1e kwartaal 2008

In de nacht van 4 op 5 januari vond een eenzijdig ongeval plaats op de Kolderveense Bovenboer. De bestuurder, een 27 jarige inwoner uit Hoogeveen, was met zijn personenauto uit de bocht gevlogen en op de kop in een sloot beland. Hij raakte daarbij licht gewond. Na onderzoek bleek dat hij onder invloed van alcohol verkeerde en een bloedproef werd afgenomen. Tegen de man zal proces-verbaal worden opgemaakt.

Op 25 januari brak er brand uit in een woning aan de Raadhuislaan. Door kordaat optreden van de buren kon de bewoonster uit de woning worden gehaald. De brand is waarschijnlijk ontstaan door kortsluiting in een wasdroger. De brandweer heeft de brand kunnen blussen. Er ontstond toch nog een aanzienlijke schade.

Op 30 januari vond er een aanrijding plaats op de kruising Nieuweweg – Dorpsstraat tussen twee personenauto’s. De 42 jarige bestuurster uit Nijeveen, welke over de Dorpsstraat reed, verleende geen voorrang aan een andere bestuurster welke over de Nieuweweg reed. Beide auto’s raakten beschadigd.

Op 8 februari vond er een aanrijding plaats op de kruising Rijksweg – Dorpsstraat – Veendijk. Een 80-jarige bestuurder uit Hoogeveen, welke over de Veendijk reed, zag te laat dat over de Rijksweg een auto naderde en reed de kruising op met als gevolg een aanrijding. Beide auto’s raakten zwaar beschadigd en moesten afgesleept worden.

Tussen 7 en 10 maart werd aan de 3e Nijeveense Kerkweg getracht een vrachtauto te stelen. Een ruitje werd vernield en de bedrading werd beschadigd. Het lukte de dader(s) niet de vrachtauto te starten. De schade bedraagt ruim 1000 euro.

Zaterdagnacht 15 maart vond een mishandeling plaats aan de Nieuweweg. Over en weer schijnen er wat klappen te zijn gevallen. Er zijn meerdere aangiftes gedaan. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Tussen 22 en 23 maart werd ingebroken in een kantoorunit op het sportpark aan de Tussenboerseweg. Er werden een computerkast, sporttassen, voetballen en drank weggenomen.

Politieberichten'13-3
Politieberichten'13-2