BUURTPREVENTIE 1e KWARTAAL 2007

Oud en Nieuw is dit jaar rustig verlopen in Nijeveen. Op initiatief van de Dorpsvereniging hebben diverse partijen afspraken gemaakt, welke hun vruchten hebben afgeworpen. Dit zal voor de komende jaarwisseling weer gebeuren.

27.01.2007: een 53-jarige Meppeler bestuurde een personenauto op de Nieuweweg. Bij controle bleek hij teveel alcohol te hebben gedronken. De man werd aangehouden en verliet het bureau van politie met een dagvaarding.

05.02.2007: een bewoner uit Nijeveen parkeerde zijn fiets bij de bushalte aan de Dorpsstraat. Een dag later bleek de fiets geheel vernield. Dader bleef onbekend.

12.02.2007: een bewoner aan de Dorpsstraat deed aangifte van vernieling van een ruit van zijn woning. Onverlaten hadden een steigerbuis door de ruit gegooid.

03.03.2007: een bewoner aan de Dorpsstraat deed melding dat er 's avonds een insluiping had plaatsgevonden in zijn woning. Door een ongeveer 20-jarig meisje werd aangebeld bij de voordeur. De vrouw des huizes opende de deur en het meisje probeerde haar aan de praat te houden. De man -die ook thuis was- hoorde op een gegeven moment gerommel in de keuken en trof daar twee meisjes aan. Deze vertelden dat ze de bel zochten, waarna ze gauw wegliepen. Buiten zijn ze in een auto gestapt en samen met een ook aanwezige jongen weggereden. Gelukkig hebben ze niet de kans gekregen iets te stelen. Getuigen die iets verdachts gezien hebben worden verzocht zich te melden bij de politie. Informatie kan ook worden doorgegeven aan het Meldpunt Misdaad Anoniem, telefoon 0800-7000.

Politieberichten'13-3
Politieberichten'13-2