Profielwerkstuk voor CSG Dingstede.

Middelbare scholieren maken weleens een profielwerkstuk. Daar kan een kort onderzoek aan vast zitten.
De Dorpsvereniging wil ook wel eens wat uitgezocht hebben. Ben jij een leerling die voor je schoolwerkstuk wel eens iets in Nijeveen wil uitzoeken, neem dan eens contact op met een bestuurslid van de Dorpsvereniging.
Zo kunnen we mogelijk twee vliegen in een klap slaan.
In 2009 is zo'n onderzoek gedaan.

Het hele werkstuk is hier te lezen:  Profielwerkstuk Nijeveen onder de Loep

Voorwoord

Voor ons profielwerkstuk wilden we het liefst iets maatschappelijks doen, waar men concreet iets aan heeft.
Wij zijn allebei geboren en getogen Nijeveners, dus lag het voor de hand om iets in Nijeveen te gaan doen.
We kwamen eigenlijk meteen al bij de Dorpsvereniging uit. Daar werden we hartelijk verwelkomd, omdat de Dorpsvereniging Nijeveen op zoek was naar scholieren die een enquête wilden houden. We waren dus op het goede moment op de juiste plek.
Van de Dorpsvereniging Nijeveen kregen we de opdracht om de wensen van de inwoners van Nijeveen te onderzoeken, zodat het beleid daaraan aangepast kan worden. Hier hebben wij, net als de andere inwoners van Nijeveen, waarschijnlijk veel aan, omdat op deze manier “onze” wensen de politiek in Meppel bereiken.

Wouter Westenbrink en Marthijn Voerman.

Centrum Plannen
Foto Albums