Reflecterende Huisnummers

Wat is de stand van zaken?
Er zijn 187 huisnummerbordjes besteld en in productie gegaan.

Wanneer worden de huisnummerbordjes/palen uitgegeven?
Op zaterdag 4 maart as. kunt u uw bestelling (laten) afhalen in dorpshuis de Schalle van 11.00 tot 13.00 uur.
Bij de afgifte vragen wij u dan om de straatnaam, het bestelde huisnummer en de naam van de betalende rekeninghouder.

!! Belangrijk voor bewoners van Kolderveen, Roekeboschweg en Matenweg!!
Als u meedoet met de collectieve actie via de buurtvereniging dan wordt uw bestelling niet afgeleverd bij de Schalle, maar bij Jeanie Schrotenboer op Kolderveen 15. Uw bestelling wordt op een later moment bij u thuis gebracht.Rechtstreeks bij DVN bestelde huisnummerbordjes/palen voor Kolderveen en Matenweg dient u wel in de Schalle op te halen op zaterdag 4 maart.

Wat er aan vooraf ging

In de Molen nr.1, 2 en 3 van dit jaar hebben wij u ge´nformeerd over de mogelijkheid om met korting een reflecterend huisnummerbordje aan te schaffen

Gezamenlijke actie van DVN en gemeente Meppel
Om de veiligheid te verbeteren starten de Dorpsvereniging Nijeveen en de gemeente Meppel een gezamenlijke actie voor de huisadressen in Kolderveen, aan de Dorpsstraat en in het buitengebied van Nijeveen.
Uw voordeel: Een leuke korting op de prijs van huisnummerbordje, er zijn geen afleveringskosten.

Meer informatie?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de penningmeester via penningmeester@dorpsverenigingnijeveen.nl.

Alarmnummer 112
Bij bijvoorbeeld brand, een inbraak, een ongeval, een hartaanval of beroerte mag 112 gebeld worden. Als dan iedere seconde telt en hulpdiensten zeer snel bij het juiste adres moeten zijn, komt het in het buitengebied heel vaak voor dat er geen of slecht leesbare huisnummers zijn. Hierdoor verliezen hulpdiensten (te) vaak (te) veel tijd.

Het probleem
Oorzaak is dan vaak de plek waar het huisnummer is geplaatst. Bijvoorbeeld: te ver van de weg, achter een struik of boom, aan de zijkant van de brievenbus of van het huis. Voor de ambulance, de politie, de brandweer of de huisarts is het heel vervelend wanneer zij bij het verkeerde huis staan en dat vindt u natuurlijk ook.

De oplossing
Zorg er daarom voor dat uw huisnummer dag en nacht goed zichtbaar is, liefst ook vanuit een met 50km per uur rijdende auto. Die huisnummerbordjes zijn er!!!
Geadviseerd wordt een geel reflecterend huisnummerbordje dat  dag en nacht, zowel van links of rechts komend, goed te zien is. Het bordje kan, bij voorkeur, aan een bestaand hek of  bestaande muur worden bevestigd of anders aan een bij te leveren paal.

Huisnummers
Energie Werkgroep