Dorpsvisie 2015-2025: Energie en duurzaamheid

Met het gehele dorp werken aan een schonere wereld en samen besparen op de energierekening. Wie wil dat niet? Doet u mee?

In 2015 is op initiatief van de Dorpsvereniging Nijeveen de Dorpsvisie 2015-2025 opgesteld. Dit met als doel om projecten te initiren die erop gericht zijn om de leefbaarheid in Nijeveen te behouden en te versterken. En van de thema’s is Energie & Duurzaamheid. Hiervoor is een werkgroep in het leven geroepen die niet stil heeft gezeten en een start heeft gemaakt met het project: 2025 - Nijeveen Energie Neutraal. Inmiddels is er ondersteuning van de stichting SEN (Samen Energie Neutraal) en ook de Rijksuniversiteit Groningen is bij de plannen betrokken.

Nu is het tijd om samen met alle inwoners van Nijeveen (huurders, huiseigenaren en bedrijven) het project daadwerkelijk vorm te gaan geven. Met elkaar de schouders eronder zetten!

Samen Energie Neutraal in 2025. Denk en doe mee!

Het project is onderverdeeld in drie aandachtsgebieden: Opwekken, Besparen & Schone Energie Ontwerp. Heb je ervaring met, interesse of belangstelling voor deze onderwerpen? Dan ben je van harte welkom om aan te sluiten. Neem daarvoor contact op met een van de werkgroep leden. Doen!

Werkgroep: Energie & Duurzaamheid:

Verslag informatiebijeenkomst 13 oktober 2016
Meer informatie: 2025 – Nijeveen Energie Neutraal