Dorpsvisie

De DorpsVisie is een doorlopend proces van ideeŽn en plannen die door dorpsbewoners zelf uitgewerkt en opgepakt worden. Vervolgens wordt er vorm aan gegeven in een project. Dat gaat vaak samen met andere instellingen.

Aan de DorpsVisie kunnen plannen/ideeŽn worden toegevoegd. De gemeente heeft te kennen gegeven oog te hebben voor zaken die in Nijeveen worden opgepakt. Zij wil in deze college periode mee zoeken naar financiŽle mogelijkheden voor de uitvoering er van. De Dorpsvereniging kan daar een centrale rol spelen.
De Dorspsvisie is hier te downloaden.

Het rapport is opgemaakt en overhandigd aan Burgermeester Westmaas. De verder contacten lopen via wethouder Ten Hulscher. In zijn portefeuille zitten  zowel het algemene contact met het dorp Nijeveen, als de gemeentelijke  financiŽn. Overigens stelt de gemeente nu al jaarlijks een budget beschikbaar van ongeveer € 5000.- Daaraan kan de Dorpsvereniging binnen enkele randvoorwaarden zelf invulling geven.

De overhandiging  vond plaats op 30 november 2015 in de Schalle.

Dorpsvisie Proces
Ouderen (Mantel)zorg