AED - Voorlichtingsavond in Nijeveen: goed bezocht.

Nijeveen, januari 2009

Bijna 60 mensen hebben zich in Nijeveen aangemeld als AED-er. Dat is een heel mooi begin voor deze nieuwe groep vrijwilligers.

Op de voorlichtingsavond van 28 januari kwamen achtergronden en opzet van het project aan de orde. De aanwezigen stelden zichzelf en de voorlichters vragen over belang van de inzet van AED’s en werking van het meldsysteem. Want het blijkt nog lastig genoeg te zijn om goed te kunnen inschatten of je zelf zinvol kunt bijdragen aan zo een nieuw project.

Maar sociaal doe je niet alleen! En dat blijkt hier maar weer eens.

Met elkaar wordt er nu een nieuwe groep gevormd, spannend en wellicht nog wat onwennig. Maar daar ligt ook een volgende uitdaging: opleiding volgen en leren van elkaar, er klaar voor zijn als er mogelijk een melding komt uit het dorp. Een melding voor snelle hulp. Een melding die iedereen in Nijeveen kan doen via het algemene noodnummer 112.

Daarna zo mogelijk ook het spoednummer (0522) 491404 van de huisarts bellen.
Dat kunt u vast noteren.
De planning is om nog voor de zomer alles op de rails te hebben. Wij houden u op de hoogte.

Vrijwillers Sleutelkasten
AED uw melding: dan..