AED vrijwilligers oproepbaar in Nijeveen

Nijeveen, november 2009
Soms lijkt het even stil, maar op de achtergrond gebeurt er dan toch ook nog wel eens wat...

De vrijwilligers in Nijeveen zijn vrij snel na de officiŽle startdag (5 september 2009 in de Schalle) centraal aangemeld bij de AED-locator van 112 en direct aansluitend zijn zij ook oproepbaar geworden.
Ook de AED’s zelf zijn met het adres bij de AED locator aangemeld.
Er zijn nu definitief 56 mensen daadwerkelijk oproepbaar in Nijeveen!

Er is verscheidene keren contact geweest met Hartveilig Drenthe en in de administratie wordt nog een enkele verbetering doorgevoerd, om alles ook daar kloppend te krijgen. Hartveilig Drenthe bestaat zelf ook geheel uit vrijwilligers. Zij hebben het behoorlijk druk met alle nieuwe projecten in Drenthe. Het is daarom prettig dat zij onze registraties er soepel doorheen geloodst hebben.

Voor de Dorpsvereniging zal Henk Oort het AED project verder gaan begeleiden en het overleg met de EHBO onderhouden. Waar we het allemaal voor doen heeft in oktober in Drenthe voor het eerst plaatsgevonden. Half oktober werden de vrijwilligers van Oosterhesselen opgeroepen. En voor zover bekend gemaakt met succes. De patiŽnt is door toedoen van de vrijwilligers in stabiele toestand in het ziekenhuis aangekomen.

Het aantal hulpverleners dat zich heeft aangemeld bij Hartveilig Drenthe bedraagt momenteel meer dan 500. Op de diverse locaties in onze provincie staan nu ruim 50 AED's opgesteld. Het is -menen wij- heel mooi dat we daar met ons dorp bij horen.

Met vriendelijke groeten, EHBO afdeling Nijeveen, Femmie Nijmeijer
Dorpsvereniging Nijeveen, Casper Veen en Henk Oort