Rondje Nijeveen

In 2009 organiseerde de Dorpsvereniging voor de eerste keer het Rondje Nijeveen. De bedoeling van dit evenement is om mensen makkelijker kennis te laten maken met elkaars bijzondere interesses en bezigheden. Dan blijkt dat er achter de voordeur vaak van alles gebeurt, waar je normaal gesproken nooit zo'n erg in hebt.

Veel Nijeveners hebben een (soms wat uit de hand gelopen) hobby. Ook zijn er allerlei kleinschalige initiatieven op het gebied van huisvlijt, kunst en cultuur (vaak aan huis) die meer aandacht verdienen. En ja, zomaar uit nieuwsgierigheid bij iemand binnenstappen, dat doe je niet zo snel. Tijd om de drempel te verlagen en een Rondje te organiseren met deelnemers die een weekend open huis willen houden. En voor de nieuwsgierigen natuurlijk, want zo snijdt het mes aan twee kanten.

De deelnemers doen kosteloos mee. Een ieder verzorgt zijn eigen locatie en richt die naar eigen idee in. Vanzelfsprekend is er hier en daar wat te koop, maar er is geenszins sprake van een commerciŽle opzet.
Op deze manier blijft het interessant, zowel voor de deelnemers als voor de bezoekers.

Het Rondje vindt plaats in een weekend eind september / begin oktober, een Herfst Rondje dus.
Wij zeggen:

VOLG DE ORANJE POMPOEN, IN NIJEVEEN IS VAN ALLES TE DOEN.

Herfstrondje 2014
Herfstrondje 2012