Maak eens een "Ommetje" door Nijeveen

NIJEVEEN - woensdag 16 april 2008

In Nijeveen zijn drie nieuwe wandelroutes uitgezet. Wethouder Van Dijk onthulde woensdagavond samen met de voorzitter van de Dorpsvereniging Arend Tissingh het informatiebord bij de molen, waarop een plattegrond met bezienswaardigheden staat.

De Ommetjes van 2 km, 3,5 km en 5 km, zijn een initiatief van de Dorpsvereniging, die tien jaar bestaat. In het hele dorp staan de wandelingen duidelijk aangegeven met routepaaltjes met het logo van de Dorpsvereniging.

Zo`n vijftig belangstellenden woonden de opening van de wandelroutes bij Molen De Sterrenberg bij. Arend Tissingh sprak zijn waardering uit voor de Werkgroep Ommetjes. `Dick Hoogteijling, Jan Nijsingh, Kees Huis in `t Veld en Han van Zandbergen hebben met enthousiasme dit project in korte tijd gerealiseerd. De afronding van dit project past mooi binnen het 10-jarig jubileum van de Dorpsvereniging,` aldus Tissingh. De voorzitter bedankte de gemeente, de Rabobank en Icare voor hun financiŽle bijdragen.

Wethouder Van Dijk benadrukte de kracht van het vrijwilligerswerk. Van Dijk: `Een prima initiatief. De gemeente juicht dergelijke initiatieven toe en zal dat daar waar mogelijk ondersteunen.` Jakob Klompien van het directieteam van Rabobank Meppel- Steenwijkerland overhandigde een cheque van € 2500,-.

Na de onthulling liepen de aanwezigen het ommetje van 2 km onder aanvoering van wethouder Van Dijk en zijn collega Ko Scheele.

Met een consumptie bij de molen sloten de wandelaars de feestelijke opening af. In de molen is ook een boekje verkrijgbaar met een beschrijving van van enkele grote wandelroutes van 10, 15 en 20 km rondom Nijeveen verkrijgbaar.

Meppeler Courant 17 april 2008

Izakje de Vries 2016