Ledenwerving

De Dorpsvereniging is een ledenorganisatie. Leden zijn belangrijk, omdat zij allerlei zaken op de agenda kunnen zetten. Eenmaal per jaar legt het  bestuur verantwoording af aan de leden op de Algemene Leden Vergadering (ALV). Deze vergadering wordt gehouden in het voorjaar. Daarnaast kunt u  de bestuursleden ten alle tijden benaderen voor overleg.

Leden zijn ook belangrijk omdat zij het draagvlak vormen voor de standpunten die de Dorpsvereniging inbrengt in allerhande overleg, waaronder met de Gemeente Meppel. Hoe meer leden, hoe zwaarder de inbreng kan zijn.

Zoals elk bestand, wijzigt ook de samenstelling van het ledenbestand van de Dorpsvereniging.

Mensen verhuizen, overlijden, gaan samenwonen of hebben incidenteel persoonlijke redenen om op te zeggen. Daarom besteedt de Dorpsvereniging van  tijd tot tijd aandacht aan het ledenbestand.

Het lidmaatschap is voorbehouden aan inwoners van Nijeveen. Het beleid is dat er 1 lidmaatschap is per huishouden.

De kosten bedragen € 5.- per jaar. Tot nu toe groeit het ledenaantal vrijwel elk jaar. De kosten voor het lidmaatschap zijn al vele jaren niet verhoogd.

Centrum Plannen
Foto Albums