Bloeiend Nijeveens Verenigingsleven Presenteert zich

Eerste Infomarkt in eigen dorp Schot in de Roos

NIJEVEEN - Het verenigingsleven van Nijeveen presenteerde zich zaterdagmiddag in hun geheel vernieuwde dorpshuis: De Schalle. Nijeveen kent een bloeiend verenigingsleven en dat was zaterdagmiddag goed te zien. Van de dertig verenigingen die het dorp kent, waren er 27 aanwezig met een stand op de allereerste informatiemarkt die de Dorpsvereniging zelf organiseerde, samen met de Historische Vereniging. Tea Timmer van de Dorpsvereniging was er blij mee: ‘bijna iedereen in Nijeveen is wel actief binnen een vereniging en bovendien is dit voor veel mensen ook een leuke gelegenheid een kijkje te nemen in ons vernieuwde dorpshuis‘. De nieuwe inwoners van Nijeveen werden vooraf speciaal verwelkomd en verder was het de hele middag een komen en gaan van met name Nijeveners zelf, die elkaar allemaal wel ergens van kennen. Er hing dan ook een geanimeerd sfeertje. Jong en oud bevolkten de informatiestands van de sportverenigingen, zoals (natuurlijk) de korfballers van DOS‘46, de voetballers van SVN‘69, de volleybal-, badminton-, tennis-, tafeltennis-, zwem- en loopverenigingen, de zwemclub en reddingsbrigade De Dukers, de Oranjevereniging, de Vrouwen van Nu, de gospelgroep Living Relations, de muziekverenigingen, de toneelvereniging, de ijsvereniging, de handelsvereniging, de volkstuinders en het verschillende vrouwen- en jeugdwerk. De EHBO was er ook, met de defibrillator en hoefde gelukkig alleen maar in actie te komen om informatie te verstrekken.

Meppeler Courant zondag 2 septemberPersbericht ! Eerste Infomarkt Schot in de Roos

Centrum Plannen
Foto Albums